I was busy waging wars on myself

Hittade en gammal blogg jag hade när jag bodde på hemmet, och gamla inlägg:

"Jag vill försvinna härifrån. Jag vill gömma mig ifrån mig själv. Men vart jag än vänder mig, när jag blundar, när jag tittar, så finns jag alltid där. Jag hatar att vara jag, jag avskyr mig. Jag vill bort nu. Jag vill inte existera här med mig själv. Jag står inte ut med mig själv mera. Jag vill skrika, slå någon, kasta sönder någonting, jag vill att nån ska se mig, krama mig, tycka om mig, säga att allt kommer bli bra och att jag duger som jag är. Kan någon lyssna och förstå? Kan någon hålla om mig och lugna ner mig? Kan någon gråta med mig och hålla mig i handen? Kan någon säga att dem förstår mig?

Jag vill skrika ut min ångest, får jag det? Får jag skrika tills jag inte har någon ork kvar? Får jag skrika tills jag stupar? Jag vill skära upp mina armar och se vad som finns innuti. Jag vill skära upp mig, så kankse ångesten försvinner, för det gör ont i magen, det gör ont i armarna, det gör ont i benen, det gör ont i hela kroppen. Min kropp skriker, mina inälvor skriker, min själ skriker. Jag vill skära sönder allting, jag vill dränka min ångest i blod, så som ångesten dränkt mig i det.

Ser någon mig? Jag är i ett mörker, jag ser ingen. Jag ser ingen förutom mig själv. Jag avskyr det jag ser. Om jag skriker, hör ni mig då? Jag har prövat, och det verkar inte så. Om jag blöder, ser ni mig då? Jag har prövat, men ingen såg. Eller alla såg, men ingen gjorde någonting.

Jag hatar att se dig gå, men jag älskar det jag ser.."


"
Jag vet inte. Jag vet ingenting. Jag orkar inte gå i skolan, jag orkar inte gå ut, jag orkar inte knäppa kort, jag orkar inte ta kontakt med någon, jag orkar inte vara vaken. I'M AFRAID TO STAY AWAKE. Jag vill bara sova just nu, sova mig igenom livet. Jag vill inte ha det här livet. JAG VILL INTE HA DET."

Längesen nu, men jag minns hur det kändes.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Du kan slå mig på käften om Du vill !

2012-10-12 @ 19:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0