Kärlekens alla färjor


Ligger i sängen
som vanligt, väntar på att Bea ska komma hem från smacken så vi kan gå ut och gå. Kom hem för kanske en timme sen, efter att ha varit ute nåra timmar med Agnes och surrat lite om allt möjligt. Det var sjukt varmt ute idag, typ 15 grader och sol! Vilket är snopet, eftersom det var 0 gradigt igår!

Mitt goda humör sitter fortfarande i! Ligger nu och funderar på gamla minnen och vad jävla roligt man har haft med alla man tycker om. Kikar på lite gamla bilder men och känner hur mycket jag saknar Skutskär och vad hemma jag kände mig där ändå. Minns en gång för två år sen precis när jag tog min kamera och spatserade iväg i höst solen mot kyrkogården och skogen och knäppte massor med kort!

Minns hur roligt jag och Sara hade när vi gick på Hemköp hela tiden och köpte godis, alltid med kameran med. Hur vi en gång var i en gammal gympasal med massor av grafitti på väggarna i en byggnad som skulle rivas, där man absolut inte fick vara (det var avspärrat), och knäppte kort. Efter att vi varit där ett tag hörde vi hur en bil stannade utanför och en man, antagligen han som köpt sället och skulle riva det, klev ur. Eftersom vi var på övervåningen och det var ca 5 meter ner till marken satt vi där tysta som möss i 45 minuter och frös, det var svinkallt ute och det fanns inga fönster i byggnaden och det var hål i taket osv, tills vi tillslut smsade en av personalerna på hemmet att åka och hämta oss och förklara för gubben vi inte vågade visa oss för att vi fanns där inne. Men innan Henke hann komma, tryckte vi ur oss ur ett litet jävla fönster på nedervåningen och sprang fort som fan ut från området medans Sara andades meningen: "-Det kändes som att förlösas på nytt!". Jag skrattade tills jag höll på att bryta ihop, sen drog vi oss ännu en gång bort mot Hemköp för att köpa lite lysmelk och hallonsoda.

Nu hör jag tonerna av "We will rock you" utifrån hallen med min 6 åriga lillasysters stämma. Dessutom borde nog drottning Beatrix vara hemma snart så jag ska byta om! Här kommer lite gamla bilder. Pz


1. Jag i den omtalade gympasalen
2. Jag på hemgång från Hemköp
3. Bild från min fina höstdag
4. Sara i den omtalade gympasalen
5. Samma som ovan
6. Jag och Sara i källaren på ÄG


Sara Ben-Kalifa, jag älskar dig och du kommer alltid, alltid vara min bästa vän. "I may not always love you, but long as there are stars above you, you never need to doubt it, I'll make you so sure about it, God only knows what I'd be without you!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0