En tusingfoting

Ja, jag har haft kramp i hela kroppen idag. Jag sommarjobbar åt komunen som trägårds skötare, vilket är helt sinnessjukt därför att några får hålla på att måla diverse grejer och jag går ju målarlinje på gymnasiet men ändå får jag rensa rabatter. I vilket fall som helst så innebär mitt jobb att jag kan träffa på insekter. Insekter är min värsta fiende. Är jag en smurf, är insekten Gargamel, är jag Batman, är insekten Jokern osv. Det finns inget som äcklar mig så mycket som avslitna kroppsdelar och insekter. Det jobbiga är att jag skriker aldrig nästan när jag kommer på att jag har en på kroppen eller nått flyger brevid mig. Nej, jag paralyseras av skräcken och kan inte tänka på nått annat än hur fan äckligt det som nu flög förbi mig var i ungefär 15-30 minuter. Det är vansinnigt jobbigt när jag jobbar med blommor.. Idag har jag sett ungefär 20 arter jag inte visste fanns, och alla var så fruktansvärt äckliga så hälften vore nog.

Jag hatar mig själv när jag kommer på mig själv med att äcklas över insekter, med tanke på att det är så jävla tjejigt. Fast det märkliga är att spindlar, myror och myggor besvärar mig inte ett dugg, med undantag från myggbetten. Vilket är mer än man kan säga om Beatrice som gråter i en kvart så fort man nämt ordet "spindel". Hon ska jobba veckan efter jag slutat och jag hoppas verkligen att hon får måla hus ist för att rensa blommor, annars kommer den hon jobbar med få uppleva 2 veckor i Beas personliga helvete.

Jaja, nu har jag gjort en matlåda bestående av mackaroner och köttfärsås på burk. Måste slagga eftersom jag jobbar 07.00-16.00 och därav måste kliva upp klockan 06.15. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0