Det här är väl totalafrika?

Tillbaka. La mig och sov en stund, vaknade av att Christoffer ringde och frågade vad jag gjorde och var jag höll hus. "- Jag sover men nu är jag vaken", svarade jag lite förvirrat. Han informerade mig om att han var vid mitt hus eftersom han var ute och rullade med sin feta jävla motorcykel, därför han skulle åka och träna. Vi surrade tio minuter sen brummade han iväg.

Medans jag pratade med Christoffer märkte jag att det kändes som någon hade slagit mig i huvudet med ett baseball trä. Min vänstra hjärnhalva dunkade förrädiskt innanför mitt skallben. Jag antar att det berodde på att jag sov 4 timmar igår innan jag skulle upp och jobba och stod och hackade bort grästuvor 07.00-15.30. Det var så fruktansvärt så jag orkar inte ens skriva om det. Även denna dag innefattade insekter i mängder.

Resten av dagen
har jag spenderat med att söka med ljus och lykta efter information om ärrborttagning. Jag är så fruktansvärt döless på dem nu. Ja, jag hör alla lillgamla moralkärringar som sprutar ut sin verbala säd över mig nu i stil med: "- Skyll dig själv för att du skar dig!" och "- Det skulle du tänkt på innan.". Ja, det är mycket möjligt, men nu är fallet så att jag tänkte inte på det innan och jag har inte brytt mig om ärren på fyra år. Men nu börjar det bli jobbigt. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att det var lite sårande och kränkande att ha ärr på armarna, jag har ju aldrig någonsin brytt mig om att dölja det förut. Men det är verkligen inte kul längre när man ser en människa gå fram mot en, le, flytta blicken till armarna, stirra, sluta le och tvärvända. Kommentarer som: "- Du hade varit jättefin om du inte skurit dig så mycket." "- Jag attraheras inte av dig, pga dina armar." och "- Hör av dig när du tagit bort dom." börjar nu irritera mig till bristningsgränsen. Och nej, jag klagar inte på alla andra, jag vet att det är mitt eget fel, det är jag som skurit mig, ingen annan, men det hindrar mig inte från att inte vilja gå ut i kortärmat. Jag skulle total älska att ta bort dom och jag ler så käften håller på och spricker när jag tänker på mig själv med någorluna normal hud på armarna. Jag ska tabort resterna från mitt personifierade helvete jag engång levde i, om jag så ska jobba röven av mig.


Kommentarer
Postat av: Aurora

Om folk bara ser armar med ärr så är de folket iaf inte att ha! Dom e bara ytliga idioter!

2010-07-22 @ 04:23:50
Postat av: Aurora

*inget

2010-07-22 @ 04:24:18
Postat av: Anonym

Jag tycker du e vacker som du är. :)

2010-07-22 @ 11:27:37
Postat av: C

Med eller utan ärr så tycker jag att du är lika fin!

2010-07-22 @ 15:17:04
URL: http://carroovklnd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt stark att skriva detta!

Varför ska man bry sig om folks armar?? :S

De är ändå insidan som betyder något eller har jag fel ?

2010-07-22 @ 17:24:35
Postat av: Anonym

tatuera dig :) kan man bleka en tatuering kan man bleka ärr

2010-07-22 @ 22:09:46
Postat av: Sulan

bara det faktum att du vill bli av med dina ärr tyder på ett ordentligt tillfrisknande, även om allt kanske inte är bra än, sitter i samma situation även om jag inte har lika mycket ärr som du, de syns och folk glor lite ibland. Själv tänker jag inte ens på dem längre utom nu när man börjar bli brun och mina kritvita ärr börjar lysa på huden ... ! Lycka till säger jag och skit fullständigt i vad folk säger om din egen förskyllan!

2010-07-23 @ 11:19:50
URL: http://aillinora.blogg.se/
Postat av: josefine freéd

Grym blogg! Ska definivt följa den i fortsättningen. ;)



Och personer som bara ser ärr på armarna är väl ändå ingenting att ha...? Tycker du är så fin som du är så. :)

2010-07-25 @ 16:57:23
URL: http://gunsballerina.zoomin.se
Postat av: Lou/'Kura

Jag har använt mig av en supebra kräm - Dermatix, som finns att köpa på apoteket för 500 spänn (värt varenda krona). Du kan ju börja med den?

För mig så har en reducerat (eller tagit bort helt) det röda i ärren, dem är inte lika hårda eller oelastiska och kliar eller ömmar inte alls (eller väldigt sällan).

För är dem vita/vitare så syns dem mindre och det är det jag antar att du är ute efter (iaf en temporär lösning tills du hittar mer "high-tech" alternativ som laser/operation osv)

Lycka till~!

2010-07-25 @ 18:36:26
URL: http://bakura.blogg.se/
Postat av: T

Skulle bara vilja säga att inte gå till shama aesthetic group. jag gick dit och de sa att 5-6 behandllingar skulle räcka, men efter tio behandlingar syns knappt någon skillnad, (bara det röda, men det försvinner ändå med tiden..) ! Så att du vet, och inte skulle slösa bort en massa pengar.. :)

2010-08-04 @ 13:47:54
Postat av: linnea

det är inte alls "ditt eget fel", du kan inte hjälpa att du drabbades av en sjukdom, det är precis som att säga till en cancerpatient att den får skylla sig själv. nu vet jag inte om du har någon diagnos eller något men du har uppenbarligen mått väldigt dåligt psykiskt och det är inte konstigare eller mer självförvållat än att få en kroppslig sjukdom, även fast många verkar tro det. tycker du är fin som du är med eller utan ärr! kram på dig :)

2010-08-17 @ 15:02:07
URL: http://lifelessordinary.blogg.se/
Postat av: Smulan

Hej!
Jag har varit på shama aestethic group och fyllt i mina är som varit mestadels vita.
Tyvärr otrevligt bemötande. Hade de varit mer tillmötesgående hade nog min upplevelse blivit mer positiv. Nu blev den en katastrof rakt igenom.
Det fylldes i tre gånger och resultatet? Ärren syns, nästan mer för de har en annan mörkare hudfärg. Jag är inte nöjd. Något ärr blev dock ok. Mycket pengar slängda i sjön. Hade verkligen hoppats på bättre resultat och då var mina förväntningar realistiska...
Är absolut inte värt det...

2013-10-16 @ 20:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0