Sy? Vadå sy?

Sitter och tittar på Boston Tea Party, jag har redan sett alla avsnitt 200 000 000 gånger, men jag ledsnar aldrig. Faktum är att jag tittat på nått Filip och Fredrik gjort flera gånger i veckan under två års tid nu. I vilket fall som helt så ser jag på senaste säsongen, avsnittet om krig och fred när Filip måste sy sig själv i benet.

Då kom jag helt osökt att tänka på alla gånger jag sytt i armarna. Egentligen skulle jag väl ha behövt sy bra många mer gånger än jag gjorde, men jag orkade inte åka in på akuten hela tiden. Det var ju dumt att jag inte gjorde det, för då hade jag nog inte haft lika fula ärr som jag har nu. Visserligen har dom bleknat nu på underarmarna väldigt mycket, så man tänker inte så mycket på det när jag har en tröja som täcker över armarna. Fast huden ser skrynklig ut eftersom det är så mycket ärr som står upp. De har väl bleknat en del på överarmarna med men dm syns forfarande väldigt väldigt mycket. Det värsta är att de sticker ut så väldigt mycket så mina armar ser helt knöliga ut. Tur att mina polare tycker det är mysigt att klappa på dom.

Har inga nya bilder men här är någon gammal på hur det ser ut iaf:


Nu tjatar Forsmark att jag ska gå till Bea så jag får väl ta och göra det då!

Kommentarer
Postat av: shabalablaaa

hej detta kanske låter lite knäppt men jag visade en kompis en bild på dig och hon tyckte du va jätte söt!^^ Och en sak vi har gemensamt,asså jag och min kompis, e att vi tycker ärr e vackra...Men vi har inga själv,men vi har en kompis som påminner om dig och hon e hur gullig som helst..de kanske e därför vi tkr de e fint med ärr:P Vet inte riktigt varför jag ville berätta detta men men det kanske hade med att du ska veta att alla inte tkr att det e fult eller äckligt med ärr...du e en extremt fin människa,med eller utan ärr:*

2010-12-19 @ 16:48:25
Postat av: mmmtjah

Måste säga att jag håller med ovanstående, jag tycker dock inte att det är fint med ärr i den bemärkelsen men du bär dem inte med skam. Jag tycker det är sjukt härligt att du gått vidare på det sätt du gjort. Såg även din utställning i stan, det väckte saker jag inte trodde sov.

2010-12-19 @ 17:15:40
Postat av: Betty

Min kompis tycker också det är mysigt att klappa mina ärr:P haha

2010-12-19 @ 18:52:10
URL: http://betty92l.blogspot.com/
Postat av: Emma

jag fick en remiss från bup till en hudklinik. De sa att de inte kan göra något åt mina ärr (de är breda men inte så utåtstående). Men de sa även att om ärren står upp kan man få kortison som gör att de ''sjunker ner'' och blir lite mer diskreta. Det är dock väldigt svårt att få en remiss men värt ett försök.

2010-12-19 @ 21:28:46
URL: http://emmasalomonsson.se
Postat av: Maria~ Make cupcakes not war~

Stark blogg!:)

Jag ångrar mina ärr lika mkt som du, och jag börja tatuera några på måndag. Men är så jävla rädd att de kmr synas lika mkt ändå eftersom de buktar ut så mkt :/.

Hoppas det blir finare än vad det är nu innan.

2011-02-02 @ 20:17:10
URL: http://typiisktmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0