Zebra


Jag är less på mina ärr nu. Ångrar att jag någonsin satt rakbladen i armarna. Det märkliga är att jag aldrig trodde att jag skulle ångra mig, eftersom jag inte brytt mig fram tills nu. "Det är onödigt att ångra något man redan har gjort och som man inte kan göra någonting åt" har jag alltid sagt när någon frågat mig om jag skulle vilja haft det ogjort.

Men jag ångrar mig. Jag tror ingen här runt omkring mig anar hur mycket jag ångrar mig. Jag vet vad folk tycker, och jag vet vad folk säger om mig när jag inte hör. Och nej, jag skäms inte, oftast inte iaf, det är bara det att det blir jobbigt, för jag har lagt det livet bakom mig men människor dömmer mig ändå. Jag är inte forfarande som jag var under den tiden jag mådde dåligt, jag mår bra nu, men folk tycks inte begripa det. Jag vill ta bort ärren så fort som möjligt och börja om igen.

Jag tycker inte synd om mig själv, jag bara... Ångrar mig.


(gamla bilder)

Kommentarer
Postat av: Betty

jag vet exakt hur det är, börja en ny skola flytta till en ny stad men vill fortfarande inte visa mina armar för att jag skulle bli dömd till emo, vilket jag kanske var då men nu är jag inte det. och man har med det i hela livet. och man skäms, att man inte ville ta emot hjälpen som gavs då. Jag skäms för att jag fortfarande skadar mig ibland, och därför kan jag inte gå i kort armat även om det är ca 3 månader i mellan. så skäms man. men de som verkligen känner dig kommer inte döma dig för ärren för de dömer dig för din personlighet och inte utseende

2010-10-09 @ 12:37:09
URL: http://betty92l.blogspot.com/
Postat av: beck

Jag tänkte likadant i början,att jag aldrig skulle ångra mig. När folk sa "när du blir äldre sen kommer du inte vilja ha dom där ärren" tänkte jag att jag aldrig kommer känna så. Men nu,i efterhand,ångrar man sig.

2010-10-11 @ 11:15:14
URL: http://myownlittlesecrets.blogg.se/
Postat av: i

Det är ju synd att ärren inte är något man tänker på då, just för den där stunden. Jag har just opererat ett större ärr på handleden, för även om jag har ett självdestruktivt beteende emellanåt så är det inget som syns just på armarna. Förutom det där ärret som alltid fick folk att kolla konstigt på mig, så nu har det gått från tjock och litet till smalt och långt som förhoppningsvis ska blekas lite grann med tiden. Jag har en vän med mycket ärr över armarna och hon har blekt men då måste man ha bandage i ett halvår tror jag och det är ju inte så kul det heller.

2010-10-11 @ 12:44:06
URL: http://iibubbles.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0