Dag 8 – Ett ögonblick

Ja den här skulle jag egentligen göra igår, men jag orkade inte så jag får väl göra den idag, vilket är tur, eftersom jag fick ett ögonblick att skriva om nu på morgonen. Det kan ju va kul för alla skadeglada fuckers eftersom jag tänkte skriva om ögonblicket när jag kom till skolan och insåg att jag inte behövt åka dit.

Saken är den att jag går i skolan i stan, och med buss tar det ca en halvtimme dit. Jag somnade sent inatt, vid 2-3 tiden och jag är tvungen att kliva upp klockan 06:00 för att hinna, även fast jag börjar 08:50. Mamma väckte mig i vilket fall, och jag var skit trött. Morgonen började fint med att jag inte hittade min foundation. Jag sprang runt i 40 minuter och sökte som en idiot och hittade den inte, jag var förbannad och skrek inte allt för vackra ord och sparkade på saker. Jag fick lösa det på nått jävla vänster och tillslut vart jag klar och började promenera till bussen.

Det är ca 1 km till bussen och det är inte så jävla kul att gå i -15 grader varje morgon. Jag var ännu mera sur för att jag inte hittade mina jeans, och medans jag gick och mumlade svordommar vart jag snorigare och snorigare så till slut råkade jag snyta mig över halva ansiktet när jag andades ut, vilket var skitäckligt. Jag kom fram till busshållplatsen och väntade på att både Bea och bussen skulle komma. Båda två kom tillslut och vi slog oss ner och väntade på att komma fram.

Väl framme sa jag hej då till Bea som skulle gå mot 3:ans busshållplats och jag till 4:ans, eftersom vi inte går på samma skola. Som tur var så stog min buss inne, så det var bara att kliva på och sätta sig. Bussen åkte iväg och efter ca 7 minuter som det tar att komma till skolan från Navet var jag framme.

Jag gick in på skolan, kikade omkring och såg inte en käft från min jävla klass där någonstans, förutom en kille som kom på samma buss med mig. Jag sökte reda på min mentor och frågade han vafan vi skulle göra egentligen, och han svarade: "Nja ni ska bara se en julfilm och sen åka hem." Jaha, tänkte jag, har jag släpat mig upp 6 på morgonen och åkt till skolan för att se en jävla film jag inte alls är intresserad av att se? Kul liv. Han sa iaf att han hade något papper till mig jag skulle få så vi vandrade iväg till verkstaden.

Väl där gav han mig en restuppgift som jag redan hade hemma, så det var ju också fullständigt jävla onödigt. Det enda bra var att jag fick tre skumtomtar av honom. Jag gick iväg iaf, smsade Christoffer och frågade honom om han var vaken och om han hade en bil. Som tur var så var han ute och körde så han kunde hämta mig och köra hem mig, som en fucking räddare i nöden eftersom det inte gick nån buss hem just då.

Så tack till Christoffer och tack som fan till fittskolan som gjorde att jag fullständigt slösade bort 4 timmar av min dag!

Kommentarer
Postat av: elenah

jag får läsa den då :)

om du läser tvåan sen får du skriva om den är bra ^^

2010-12-21 @ 14:36:10
URL: http://cadere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0