Ser fram emot när bea ska köra bil

Jag och Bea var på en tre timmars Handledarkurs med våra föräldrar idag på körskolan. Vi insåg att vi nog aldrig någonsin kommer att få ta körkort... Till vänster är iallafall skylten som gjorde min dag.

Vi fick en fråga som löd: "Ska man köra till höger eller till vänster om denna skylt?"
Både jag och Bea hade såklart inte en blekfet jävla aning men vi gissade på vänster och sjukt nog så var det rätt! Jag frågade Beatrice varför hon trodde vänster var rätt och fick svaret:

"Det kändes bra med gulfärgen för rödfärgen sa liksom bara stop stop och därför trodde jag att det var vänster."


Jag höll på att skratta ihjäl mig... Sedan kom det en fråga där vi skulle gissa hur många cl sprit det var i en stark öl. Då lutade sig Bea mot mig och sa: "Men Elin, den här frågan borde vi iaf fan kunna." Vi gissade iaf på 6,9 cl och vi hade rätt igen.

Det som också var roligt var att när hon som hade kursen visade bilder på olika tillfällen i trafiken och frågade vad vår spontana reaktion var. Alla på kursen svarade "bromsa" i kör, utom Bea som hojtade "köra". Detta upprepades ca 3 gånger under kvällen. Jag garvade oavbrutet.

Seriöst jag älskar henne, hon är fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0