The bridge to your voice

Jag blir så jävla trött. Fick Voddler idag av Carro, tack som fan för det, och tänkte: "Kung! Nu kan jag nöta lite film eftersom jag ändå inte har nått liv." Så jag sökte reda på en fantasy barn film (the bridge to terabithia) och sa för mig själv: "Nåväl, barnfilmer kan i sällsynta fall vara förvånansvärt bra". Jag börjar titta att filmen handlar om en mobbad pojke vars pappa är elak, men det börjar en ny tjej i skolan och det klassiska händer, jo att de blir bästa vänner och bor grannar och hela jävla paketet. Kanon tänkte jag, grabben fick en polare, de leker bygger kojor, ger igen på skolans elakaste brud osv, och vad händer? Jo, flickjäveln ramlar ner i en å, slår huvudet och drunknar! Well great, jag satt här i min säng och bölade som en idiot åt en barnfilm... Filmen tog slut och jag kände mig inte riktigt som en människa igen, så jag hittade en film med Hillary Duff (Raise your voice) som jag vanligtvis ALDRIG ens skänker en tanke åt men jag tänkte: "Vafan jag tittar på denna blaska nu så kanske jag blir på gott humör igen för filmerna hon är med i är i 99,9% av fallen ofarliga". Men vad händer? Jo, 5 minuter in i filmen så blir hennes bror manglad av en lastbil. Give me a fucking break, samma jävla visa igen. Bruden såg ut som hon var på G att böla hela filmen. Grattis Elin Winterstam, av 99,9% lyckades du välja de stackars 0,01% du inte skulle välja, bra jobbat. Filmen var kass och jag vart inte gladare.

Nåväl, jag håller på att hosta upp mina lungor, jag har endast klivit ur sängen idag för att gå till kylskåpet, jag missade skolan, jag har ont i ögat när jag böjer mig ner och jag sölade ut ett glas saft. Min dag. Jag har knäppt några bilder jag bjuder på iallafall. Enjoy.


  


Kommentarer
Postat av: klarakuoppa

fin blogg sötnos!

2010-01-13 @ 23:01:41
URL: http://claryy.blogg.se/
Postat av: Anonym

den första filmen är grymt bra för att vara en barnfilm...

2010-01-14 @ 07:23:34
URL: http://itsmylifeandmyrules.blogg.se/
Postat av: multithreading

Är du också en sån där person som inte klarar av hemska filmer? Jag har aldrig haft problem med dem förut, utan jag brukade faktiskt tycka det var kul när en film slutade hemskt. Men det för förut! Nu TÅL jag inte en hemsk film, det får mig på enormt dåligt humör och lyckas alltid tvinga på mig tårar. Även bra filmer, med hemska "turns" får mitt hjärta att hoppa. Usch, det är jobbigt! Men sedan hittar man någon glad och underbar film, och man kan andas igen :p

2010-01-14 @ 08:23:27
Postat av: Linnsi

haha du är inte ensam om att bölat åt den filmen, den gick på tv1000 i höstas.. och jag grät& grät

2010-01-14 @ 13:18:52
URL: http://llinnsi.blogg.se/
Postat av: Daniela

Sjukt fina ögon? ja!

2010-01-14 @ 16:11:10
URL: http://danies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0